6/4/09

EL SERVEI POSTVENDA DE LA FNAC (1/2)

La FNAC ha estat sempre per mi un lloc de referència per a la compra de tecnologia en geeral. No sempre tenen els millors preus, però sí que tenen un bon servei postvenda, o això pensava... i aquí comença la meva la història que vull donar a conèixer.

Els fets:

Tinc una camàra Nikon digital que ens van portar els reis del 2008, aquesta càmara ha anat perfectament fins que s'ha espatllat. Com és lògic agafo la factura i me'n vaig a la FNAC de Triangle a Barcelona al servei postvenda per tal que em tramitin la reparació. Quan explico els fets em diuen que millor que ho tramiti jo directament amb el fabricant, que ells triguen molt perquè acumulen càmeres i les envien totes juntes i que fins i tot alguna vegada …. (donant a entendre que alguna vegada se'n ha perdut alguna).

Els contesto que he comprat la càmera a la FNAC i que full que siguin ells qui em facin els tràmits. Davant la meva insistència, tornen amb la càmera i la factura a tancar-se al despatx de postvenda, al cap d'uns minuts em diuen que “la cosa és una mica més complicada”, em diuen que donat que la càmera de fotos està en el segon any de garantia, per poder-la enviar al fabricant els he de portar un peritatge conforme la càmera no s'ha fet malbé a causa d'un mal ús.

Els comento la meva disconformitat amb aquesta manera de procedir i els demano que em donin aquesta resposta per escrit per tal d'informar-me si és correcte o no. Em diuen que no m'ho poden donar per escrit, que la cosa és així i ja està

Demano pel responsable del servei post venda i li comento els fets, em diu que realment és així i que tampoc m'ho pot donar per escrit, em treu una rebragada impressió de la llei de garanties i després de remoure bruscament les pàgines (d'aquí el rebregament) m'assenyala un paràgraf que llegeix balbucejant i em diu aquí ho diu ben clar.

Vaig comentar-li que llegint 3 línies de la llei no veia res ben clar, que en tot cas es tenia que llegir tota la llei (en el meu cas no serviria de gaire més per aclarir els fets) . Em diu també que no m'ho pot donar per escrit i vaig acabar fent una reclamació formal que no sé com acabarà.

la conclusió:

Les conclusions segurament van per barris, però la meva és que començaré les relacions comercials pel servei postvenda. M'he trobat en casos semblants al MediaMark, i un dels tècnics després d'una detallada inspecció de l'artefacte (en aquest cas un telèfon) va observar que no hi havia indicis aparents de mal ús i va estimar que em feia el canvi.. He decidit no comprar més al FNAC i espero poder-ho complir.