12/10/10

Problemes amb iPhone 4 i Movistar

 A mitjans d'agost, vaig aconseguir l'iPhone 4, la veritat és que sense fer tantes cues i esforços com vaig haver de fer amb el iPhone 3G. El dia següent de comprar-lo vaig poder comprovar que la connexió de dades, quan estàs en moviment i per tant el telèfon ha de passar d'una antena a una altra, es perdia i em quedava sense dades. Vaig trucar al servei tècnic d'Apple i van dir-me que tenia que reiniciar les connexions de xarxa, ho vaig fer i hem va funcionar. Els següents dies van ser ja un calvari, cada dia tenia que fer aquest reinici (2 o 3 vegades), aquest reinici també et feia perdre la configuració de les xarxes sense fils... Total un problemon!!! Al cap d'uns dies, parlant amb altres usuaris iPhone 4 que també els passava, van dir-me que feien un reset mantenint les tecles "Home i encès" fins que el telèfon es reiniciava i ja funcionava, la veritat és que era millor sol·lució, però no era una bona sol·lució per un dispositiu de darrera generació que val molts diners.
Vaig tornar a trucar a Apple i vaig interpretar (sí sí, dinc interpretar pq no m'ho van dir) que el problema potser era de la targeta SIM. Molt amables ells van accedir a canviar-me el telèfon (això sí, contractant un Apple Care pel telèfon), al cap d'uns dies tenia el meu nou telèfon i els meus vells problemes seguien sense resoldre's. A més, el transportista quan li vaig donar el paquet, em diu "Es un iphone?, estoy todo el día p'arriba y p'abajo cambiando teléfonos de éstos, han salido fatal...".
Algunes de les persones que tenen aquest problema l'accepten amb ressignació dient "és el famós problema de cobertura de l'iphone, no s'hi pot fer res...".
Total, que vaig decidir-me a canviar la SIM, en paral·lel vaig veure que hi ha un munt de gent que tenen aquest problema i que tothom que havia canviat la SIM li havia anat bé. Però no val una SIM qualsevol. Hi ha unes microSIM de Movistar que tenen el número de sèrie acabat en -5, que són les que han donat els problemes, visualment s'identifiquen fàcilment pq tenen el circuit imprès que ocupa tota la targeta. A la primera botiga Movistar que vaig anar em van donar una nova targeta d'aquestes acabades en -5 (per cert, quan els vaig explicar el problema, tabé ells van dir-me, és que és un iPhone 4 i aquest és el problema que té l'iPhone 4... -sense comentaris-), i vaig comprovar que seguia donant problemes. Després vaig poder aconseguir-ne una de les acabades en -6 (visualment el circuit imprès no ocupa tota la superfície). Tinc aquesta targeta des de fa uns 20 dies, i no he tingut cap problema. Ara funciona tot perfectament.
Els de Movistar, consciens o no, amb alguna remesa defectuosa de targetes SIM, estan fent que els usuaris acabin tips dels seus telèfons, i que se sentin enganyats. Quan la sol·lució, és tant senzilla com fer un duplicat de la targeta (això sí,  que tingui el número de sèrie -6).